Interaktív állatok, kis kedvencek mindenkinek
Az interaktív állatok világában az elsők között volt a tamagotchi, vagyis egy hordozható virtuális kiskedvenc. 2010-ig 76 millió darab kelt el belőle világszerte. A Bandai nevű japán cég volt az, ami először piacra dobta, és nem is maradt el a várt siker. Ez a kulcstartó méretű kis játék egy LCD kijelzővel ellátott elektronikus szerkezet, mely “kikel a tojásból”, azután gondoskodni kell róla. Etetni, tisztán tartani, lefektetni aludni…
Mint minden, az interaktív játékok is egyre okosabbak, modernebbek. A mesterséges intelligencia világát éljük, robotok segítik az életünket, miért pont a játékok ne fejlődnének a technika által?
Vita nagyban és kicsiben
Ez a játék is erősen meg tudta osztani az embereket. Vannak az interaktív kedvenceket ellenzők, és vannak, akik kedves játéknak tekintik ezeket.
Kicsiben is képes vitákat generálni, így volt ez nálunk is. Nem volt túl nagy az egyetértés abban a tekintetben, hogy ez a játék mennyiben mutat valós képet egy kis kedvenc iránti felelősségvállalás megtanulásában, de végül úgy döntöttünk, hogy nem ez lesz az a kérdés, ami a döntést megsegíti.
Ajándék volt és kész, gyermekünk örült, hiszen ez volt a kívánsága, így ennyivel le is tudtuk a dolgot. Végül is ez nem egy élőlény, túl nagy jelentőséget nem kell tulajdonítani neki.
Az újdonsült kedvenc a Hatchimals
Ez a tojásból kikelő kis lény már akkor aranyos, amikor még ki sem kelt. Cukin gagyog a tojásban, és lelkesen kopogtat belülről, majd édesen csipogva feltöri azt. Még felnőtt fejjel is aranyos látvány.
Miután kikelt, gondoskodni kell róla, játszani kell vele, enni adni neki. Napról napra lesz okosabb, egyre több dolgot tanul meg. Gyűjthetőek, ráadásul vásárláskor nem tudni, milyen kedves kisállat fog kikelni a tojásból.
Mire figyeljünk egy interaktív állat vagy játék kiválasztásánál?
Nagyon fontos, hogy a gyerkőc korának megfelelő játékot válasszunk. Ha túl komoly a játék tudása, nem funkcionál majd csak plüss vagy műanyag játékként, elveszíti azt az értékét, amire tervezték. Ha pedig nem ad elég ingert, vagyis már értelmileg kinőtte gyermekünk, akkor hamar elveszíti az érdeklődését a játék iránt, és nem marad más belőle, mint eggyel több elfekvő játék.
A webáruházunkban található interaktív játékok biztosan örömet fognak szerezni gyermekének, válasszon közülük bátran.
Ha azonban jól választunk, gyerkőcünket kreativitásra ösztönözzük. Az “állat” tudásától függően játékos formában oktat, érzelmeket vált ki, miközben sokáig tartja fenn gyermekünk érdeklődését. Engedjük, hogy felfedezze a játék funkcióit, ez benne az izgalmas.
Olvassa el ügyességi játékokkal foglalkozó blogbejegyzésünket is!
Egy amerikai egyetem kísérlete rávilágított arra, hogy milyen kíváncsiak, felfedezők és logikusak is a gyerekek. 4 éves lurkóknak adtak interaktív játékot úgy, hogy egy bizonyos feladatot megtanítottak nekik. Egy kontroll csoportnak úgy adták oda a játékot, hogy nem mondtak semmit. A nulla információval rendelkező csapat a kísérlet végén az összes funkcióját ismerte a játéknak, míg a másik csoport tagjai leginkább a nekik bemutatott funkcióval játszottak csupán.
Bízzunk a gyerekekben, sokkal többet tudnak, mint gondolnánk. Nem fogja még őket vissza a megtanult gátlás. Szabadon szárnyal a fantáziájuk, őszinte kíváncsisággal fordulnak a játékok felé.